11 najważniejszych faktów, które powinieneś znać na temat witaminy D! | WikiRose blog

11 najważniejszych faktów, które powinieneś znać na temat witaminy D!

Witamina D zapobiega krzywicy u dzieci to niewątpliwie fakt! Ale mało kto jest zorientowany, że nie przestaje być potrzebna u osób dorosłych, zabezpieczając ich przed większością chorób!

Witamina D zapobiega krzywicy u dzieci to niewątpliwie fakt! Ale mało kto jest zorientowany, że nie przestaje być potrzebna u osób dorosłych, zabezpieczając ich przed większością chorób!

  1. Spośród 30000 naszych genów witamina D ma wpływ aż na 2000! Bierze udział w 200 różnych reakcjach chemicznych w organizmie. Znaleziono ją prawie w każdym typie komórek ludzkiego ciała i w każdej ludzkiej tkance od kości po mózg!
  2. W Grecji nie buduje się ratunkowych oddziałów kardiologicznych – takich, jakie powstają w szpitalach w każdym większym polskim mieście. Nie potrzebują ich, ponieważ w odróżnieniu od Polski nie mają problemów z zwałami serca ani z nadciśnieniem. Owszem, Grecy są mniej zestresowani i przestrzegają innej diety, ale przede wszystkim mają dużo więcej słońca, które na powierzchni skóry wytwarza witaminę D.
  3. Badania wykazały, że niedobór witaminy D jest zjawiskiem bardziej powszechnym niż wcześniej sądzono. Niedobór tej witaminy występuje we wszystkich przedziałach wiekowych, od noworodków po osoby starsze. Problem ten nie dotyczy wyłącznie Polaków lecz jest zjawiskiem o zasięgu globalnym. Według danych reprezentatywnych, zebranych w okresie 1992-2001, zbyt niski poziom tej witaminy stwierdzono aż u 90% populacji dorosłych Brytyjczyków, a Polska leżymy na tej samej szerokości geograficznej, na jakiej leży Wielka Brytania, to czy u nas może być inaczej? W obliczu tak porażających statystyk trudno nie zgodzić się ze stwierdzeniem że niedobór witaminy D jest prawdziwą epidemią dzisiejszych czasów. Co więcej, istnieje duże prawdopodobieństwo, że obecnie jest to zjawisko bardziej powszechne, niż jakakolwiek inna choroba.
  4. W rzeczywistości problem niedoboru witaminy D urósł do rozmiarów pandemii na skalę światową co zdaje się być prawdopodobnym wyjaśnieniem szerzenia się takich chorób jak m.in. zespół chronicznego zmęczenia (fibromialgia), osłabienie siły mięśniowej, choroby serca, nadciśnienie, choroby układu krążenia, choroby tarczycy w tym zapalenie tarczycy Hashimoto, cukrzyca, osteoporoza, rak, astma, przedwczesne urodzenia, autyzm, reumatoidalne zapalenie stawów, choroby autoimmunologiczne, infekcje, gruźlica, PMS, migreny, krótkowzroczność, depresje, choroba Alzheimera, stwardnienie rozsiane, a nawet otyłość (w wolnej chwili zachęcam do oglądnięcia filmu Akademickiej Telewizji Naukowej na temat witaminy D. Link do filmu zamieściłam na końcu tego artykułu. Polecam też książkę dr Sarfraz Zaidi „Witamina D kluczem do zdrowia” - dla mnie po oglądnięciu filmu i przeczytaniu książki wszystko stało się jasne).
  5. Witamina D pełni kluczową rolę w utrzymaniu zdrowych mięśni i kości. Nie tylko wspomaga ona absorpcję wapnia  i fosforu ze ścianek jelit, ale również bezpośrednio wpływa na właściwą kondycję kości, dlatego też pomaga przeciwdziałać oraz leczyć bóle kostno-mięśniowe, reumatoidalne zapalenie stawów, a także osteoporozę. Aby prawidłowo kierować wapń należy łączyć witaminę D z witaminą K2 MK7

  6. Obraz posta: CC0 License
  7. Kontroluje rozwój komórek, zarówno normalnych jak i nowotworowych, w związku z czym może być niezwykle istotna w profilaktyce, a przede wszystkim w leczeniu różnego rodzaju nowotworów, w szczególności nowotworu okrężnicy, prostaty, trzustki i piersi.
  8. Jest składnikiem niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania układu odpornościowego. Pomaga zapobiegać rozwojowi infekcji, takich jak przeziębienia, grypa czy gruźlica, a także zwalczać już występujące objawy tego typu chorób. Czy zastanawialiście się, dlaczego grypa wybucha zawsze zimą, w krajach, gdzie jest niedobór słońca? To zastanawiające, że gdy kilka osób zmarło na świńską grypę, WHO błyskawicznie ogłosiło epidemię i nagłośniło ją we wszystkich głównych mediach, ale gdy 85 % ludzi w krajach rozwiniętych cierpi z powodu niedoboru witaminy D – to panuje totalna cisza. Przecież właśnie to jest prawdziwą epidemią!
  9. Zmniejsza prawdopodobieństwo zachorowania na Alzheimera. Istnieje wiele badań wykazujących związek między witaminą D, a zdrowym mózgiem. Jedno z tych badań zostało przeprowadzone, kiedy członkowie rodzin chorych na Alzheimera leczonych dużymi dawkami witaminy D podali, że czuli się lepiej niż wcześniej. Naukowcy wierzą, że optymalny poziom witaminy D może podnieść ilość istotnych substancji chemicznych w mózgu i chronić komórki mózgowe. Podobnie jak kurkumina czy witamina C, witamina D może również mieć korzystny wpływ na chorobę Alzheimera dzięki swoim właściwościom przeciwzapalnym i wspomagającym odporność.
  10. Wpływa na prawidłowe funkcjonowanie skóry, przez co może stać się czynnikiem wspomagającym leczenie chorób skóry, takich jak np. łuszczyca.
  11. Pozytywnie wpływa na stan zębów, dzięki czemu pozwala zapobiegać ich chorobom. Czy jakikolwiek dentysta zalecił wam kiedykolwiek, abyście sprawdził poziom witaminy D, skoro psują wam się zęby?
  12. Oddziałuje na samopoczucie psychiczne człowieka, zatem może okazać się pomocna w profilaktyce oraz leczeniu zaburzeń nastroju min. depresji
Oczywiste staje się, że witamina D w zasadniczy sposób naprawia nasze zdrowie. Dzięki racjonalnemu korzystaniu ze słońca lub odpowiedniej suplementacji możemy dziś nie tylko zapobiegać wielu chorobom, ale także sami leczyć te już istniejące. Niestety, witamina D jest przez większość lekarzy niedoceniona, a pozostała część suplementuje ją przez cały rok, niestety zapominając polecać ją swoim pacjentom!

Niedobór witaminy D można bardzo łatwo stwierdzić , wykonując badanie krwi na stężenie 25(OH) D. Pamiętajcie też, że wielu lekarzy przez pomyłkę zaleca pacjentom badanie poziomu 1,25 (OH)2 D, które jednak nie umożliwia postawienia właściwej diagnozy. Dlaczego jest to niewłaściwe badanie? Ponieważ często wykazuje prawidłowy lub nawet podwyższony poziom witaminy D u osób, które de facto cierpią na jej ostry  niedobór.

Należy również pamiętać, szczególnie osoby w średnim oraz starszym wieku, że uzupełniając witaminę D oraz wapń należy zadbać też o obecność witaminy K2 MK7, która usprawnia gospodarkę wapniem i wpływa jeszcze na wiele funkcji w naszym organizmie (więcej na temat witaminy
K2 MK7 można dowiedzieć się z wykładu Jerzego Zięby).

Szczegółowe opracowanie na temat witaminy D znajdziecie tutaj

Witamina D to jeden z produktów dobrych dla zdrowia, które wato polecać szczególnie w sezonie jesienno-zimowym. Jeśli ktoś potrafi kupować za granicą (tutaj opisałam jak korzystnie kupować na iHerb) to polecam duży wybór witaminy D3 szczególnie z lanoliny.

COMMENTS

Polub i bądź na bieżąco

Podziękowanie


Jeżeli już zapisałeś się na newsletter bloga, to chciałabym Ci za to serdecznie podziękować i jak zwykle mam dla Ciebie coś dodatkowego w formacie PDF. Proszę odwiedź stronę dla subskrybentów, której adres otrzymałeś/aś po zapisaniu się na newsletter. Jeśli jeszcze się nie zapisałeś/aś, zapraszam :)
Pozdrawiam serdecznie Eluszka

Mam dla Ciebie ciekawą informację. Sprawdź :)

➡️ Poradnik - Jak kupować na iHerb


Nazwa

akcja edukacyjna,1,alergie,1,angiogeneza,1,antybiotyki,4,antyoksydanty,5,aronia,2,awokado,2,B complex,1,Barbara Janysek,1,bezsenność,1,białko,1,bioflawonoidy,1,biznes,1,blizny,1,blog,1,błonnik,1,borówki,1,brokuły,1,bułki,2,burak czerwony,1,Butejko,1,C 1000 Plus,2,chleb,3,chleb na zakwasie,2,chleb orkiszowy,3,chleb tradycyjny,2,cholesterol,4,chrzan,1,ciabatta,1,ciśnienie,2,CoQ10,1,cukinia,1,cukrzyca,1,cupsell,1,cyjanokobalamina,1,cytryna,1,czarny bez,2,czosnek,4,depresja,3,dieta ketogeniczna,1,DIY,1,dr Ewa Dąbrowska,1,dr Ozimek,4,działanie,1,dzieci,1,dzika róża,3,Dżem truskawkowy,2,Ewunia Małgorzata,1,fast food,1,film,3,filtry,1,garlic caps,1,glutation,1,gluten,2,Gosia B-D,2,goździk,1,grzybice,1,grzyby,1,HCL,1,herbata,1,himalaya,1,homocystaina,3,IBS,1,iHerb.com,3,imbir,1,infografika,1,inozytol,1,Iza Dobrowolska,2,jagody,1,jajko,3,jajko gotowane,1,Jamie Oliver,1,jarmuż,1,jedzenie,5,jelita,6,Jerzy Zięba,1,jod,1,joga,1,kapusta,1,kasza,1,kasza gryczana,1,kasza jaglana,2,kefir,1,kiszonki,2,kleszcz,1,kobalamina,1,kod rabatowy,1,koenzym Q10,2,kokos,1,koktail truskawkowy,1,konkurs,3,kosmetyki naturalne,1,kremy,1,Krystyna Dajka,1,krzem,1,kuracje,2,kurki,1,kurkuma,2,kurkumina,1,kwas foliowy,2,kwas L-askrobinowy,3,kwas masłowy,1,kwas solny,1,kwasy omega,2,lecytyna,1,likopen,1,liposomalna witamina C,2,lit,1,luteina,1,magnez,2,maliny,1,Malwina Taborowska,1,Marcin,1,marmolada,1,mąka orkiszowa,5,medycyna komórkowa,1,medycyna mitochondrialna,2,miażdżyca,5,mięta,1,mikotoksyny,1,minerały,2,miód,3,miód manuka,1,modlitwa,1,mydło,1,myślę pozytywnie,4,nadciśnienie,1,naleśniki,1,nastawienie,2,nauka,1,nawyk,1,nerwica,1,niestrawność,1,now foods,1,nowotwory,2,nubian,1,ocet,1,ocet jabłkowy,2,oczyszczenie,2,odchudzanie,2,oddychanie,1,odkwaszanie,1,odporność,7,odrobaczanie,1,odtruwanie,1,odżywianie,4,oleje,1,Omega 3,3,Omega 6,2,opinie,10,opracowania,1,orkisz,8,osteoporoza,1,ostropest plamisty,2,otyłość,1,owoce,4,PABA,1,papryka,1,paraprotex,1,pasożyty,5,pasta do zębów,1,paznokcie,1,piec chlebowy,1,piernik,1,Pierogi z borówkami,1,pleśń,1,podsumowanie,2,podświadomość,1,pokrzywa,1,polecam,4,polifenole,2,pomidory,2,porady,3,porzeczka,1,porzeczki,2,post,1,post Daniela,1,powietrze,1,Probiotyk,6,profilaktyka,5,prosto z ogrodu,18,przemiana,1,Przemysław Lipiecki,2,przepisy,26,przetwory,8,przeziębienie,1,przyprawy,2,psyche,4,psychodietetyka,1,Radosław Podruczny,2,Rafał,1,rajskie jabłka,1,rak,2,refluks,1,regulacja PH,1,rogaliki,1,rokitnik,1,rukola,2,rumianek,1,sałata,1,sałatki,2,samopoczucie,1,selen,1,serce,4,skóra,2,skrzyp polny,1,slider,5,sok z cytryny,1,solgar,1,sól,1,sól himalajska,1,sól kamienna,1,sól kłodawska,1,sól morska,1,spalanie od góry,1,spirulina,1,stress management,1,Superfoods,13,suplementacja,15,syrop,1,szafran,1,szczawa,1,śliwki,1,śniadanie,1,Święta,1,TED,2,terapie,2,tlen,1,tłuszcze,2,trawienie,1,trądzik,1,truskawki,4,Uffe Ravnskov,1,układ nerwowy,2,układ trawienny,4,uroda,1,uwaga,2,wakacje,1,Walter Hartenbach,1,wapń,1,warzywa,3,wątroba,2,węglowodany,1,wiedza,6,wino,1,winosok,1,witamina B,4,Witamina C,7,witamina D,4,witamina K2-MK7,4,witaminy,11,witaminy zakupy,1,włosy,1,woda,5,Wojciech Ozimek,3,wpis gościnny,20,wywiad,1,zakupy,2,zakwaszene żołądka,3,zatrucia pokarmowe,2,zdrowie,66,zespół jelita drażliwego,1,zgaga,2,zielona herbata,1,zioła,6,zmęczenie,1,zmiana,1,znaczenie suplementów,1,życzenia,1,żywność,3,
ltr
item
WikiRose blog: 11 najważniejszych faktów, które powinieneś znać na temat witaminy D!
11 najważniejszych faktów, które powinieneś znać na temat witaminy D!
Witamina D zapobiega krzywicy u dzieci to niewątpliwie fakt! Ale mało kto jest zorientowany, że nie przestaje być potrzebna u osób dorosłych, zabezpieczając ich przed większością chorób!
https://2.bp.blogspot.com/-aXKwD39tF5s/V9_ISbnqbZI/AAAAAAAAINk/twEGepE5gZsgvysDeJsjW9zhLtFyTTR5wCLcB/s320/sea-beach-holiday-vacation-large-free-domain.jpg
https://2.bp.blogspot.com/-aXKwD39tF5s/V9_ISbnqbZI/AAAAAAAAINk/twEGepE5gZsgvysDeJsjW9zhLtFyTTR5wCLcB/s72-c/sea-beach-holiday-vacation-large-free-domain.jpg
WikiRose blog
http://www.wikirose.pl/2015/02/11-najwazniejszych-faktow-ktore-powinienes-znac-na-temat-witamina-D.html
http://www.wikirose.pl/
http://www.wikirose.pl/
http://www.wikirose.pl/2015/02/11-najwazniejszych-faktow-ktore-powinienes-znac-na-temat-witamina-D.html
true
4766484215648685039
UTF-8
Loaded All Posts Nie znaleziono posta ZOBACZ WSZYSTKO Czytaj więcej Odpowiedz Cancel reply Skasuj By Home STRONY POSTY Zobacz Wszystko REKOMENDOWANE LABEL ARCHIWUM SZUKAJ WSZYSTKIE POSTY Nie znaleziono postów pasujących do zapytania Powrót Niedziela Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek Sobota Nie Pon Wt Śr Czw Pt Sob Styczeń Luty Marzec Kwiecień Maj Czerwiec Lipiec Sierpień Wrzesień Październik Listopad Grudzień St Lut Marz Kw Maj Maj Czer Lip Sier Wrz Paź Gr Teraz 1 temu $$1$$ minutes ago 1 godzinę temu $$1$$ hours ago Wczoraj $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago więcej niż 5 tygodni temu Followers Follow TREŚĆ PREMIUM Udostępnij aby odbezpieczyć Skopiuj cały kod Zaznacz cały kod All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy