10 kroków do zdrowia - nowy początek | WikiRose blog

10 kroków do zdrowia - nowy początek

10 kroków do zdrowia to opracowanie, z posumowaniem moich obserwacji, które pozwolą Wam szybko wejść na ścieżkę prowadzącą do zdrowia.

Przygotowuję dla Was opracowanie, w którym zamieszczę najważniejsze moim zdaniem wskazówki jakie należy zastosować, aby odmienić własne życie i znaleźć się na ścieżce prowadzącej w kierunku zdrowia. Każda wskazówka to jeden mały kok przybliżający do celu. Kroków jest 10, każdy z nich będzie krótko wyjaśniony, a dla dociekliwych dołączam również listę lektur, które pozwolą na szczegółowe uzupełnienie tematu. Przewodnik został już prawie w całości opracowany, ale jestem ciekawa, jakie Waszym zdaniem powinny na tej liście znaleźć się propozycje, co Waszym zdaniem dla zdrowia jest niezbędne? W tym poście ujawniam w całości pierwsze dwa kroki, a całość opracowania już wkrótce zostanie rozesłana przez newsletter i w późniejszym czasie w częściach opublikowana na blogu :)

Krok pierwszy – Właściwe nastawienie 


„Widzisz to czego szukasz”, tak brzmi jedna z podstawowych prawd. Czy zastanawialiście się kiedyś dlaczego innym się udaje, a drugim nie? Życiem ludzkim nie musi rządzić przypadek. Niektórzy ludzie otrzymują więcej, ponieważ szukają w życiu czegoś więcej niż przeciętna osoba. Nie zdają się tylko na los, ale określili cele i do nich dążą. Zaufać ślepo losowi, to tak jak powierzyć swoją przyszłość lotto. Pewnie, że jest szansa na wygraną, ale jej prawdopodobieństwo jest tak nikłe, że wielu ludzi nigdy za życia nie ujrzy na swoim kuponie szczęśliwej szóstki. 

Mimo, że wielu ludzi uważa, że pozytywne myślenie i przyciąganie dobra to tylko gusła i brednie, to ja odpowiem Wam, że to prawda. Rządzi tym wszystkim bardzo prosty mechanizm i choć niektórym wydaje się, że to magia, to tak naprawdę nic innego jak konsekwencja pewnych działań.  

Te działania to codzienne drobne wybory, odpowiedzi na proste pytania. Jeśli świat usłyszy więcej TAK zamiast NIE to na pewno odpłaci się lepszym losem. Pytania są często banalne, ważne aby zadawać je właściwie i być konsekwentnym w postanowieniach. Spróbujcie odpowiedzieć na kilka poniższych pytań, postawcie własne. Zauważcie, że każde z nich wymaga od Was wykonania określonego działania, wydatkowania energii, wykonania drobnego kroku do przodu. TAK to inwestycja w siebie. Pozostawanie w miejscu to odpowiedz NIE. 

„Czy zamiast oglądać TV, przeczytam dzisiaj rozdział książki o rozwoju osobistym” TAK/NIE

„Czy pójdę dzisiaj na spacer lub trening ?” TAK/NIE

„Czy odnajdę i poznam w tym tygodniu przynajmniej jedną wartościową osobę ?” TAK/NIE

„Czy zamiast tego co zwykle, dziś przygotuję nowy i zdrowy posiłek ?” TAK/NIE

„Czy nauczę się czegoś nowego, co pozwoli mi zarobić dodatkowe pieniądze” TAK/NIE

Podsumowując: 

„Uważaj na swoje myśli, stają się słowami 
Uważaj na swoje słowa, stają się czynami 
Uważaj na swoje  czyny, stają się nawykami 
Uważaj na swoje nawyki, stają się charakterem 
Uważaj na swój charakter, on staje się twoim losem” 
                                                                                                           Frank Outlaw 

Polecane książki:

  • Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi  - Dale Carnegie,  
  • Potęga Podświadomości - Joseph Murphy 
  • The Secret - Rhonda Byrne 


Krok drugi – woda to życie 

Raporty Ministerstwa Zdrowia dotyczący stanu zdrowia polskich dzieci i dorosłych nie nastrajają optymistycznie. Lawinowo rośnie liczba przewlekle chorych, plagą jest też otyłość. Przyczyn upatruje się głównie w niewystarczającej aktywności fizycznej oraz złym nawykom żywieniowym. Konieczne wydaje się edukowanie zarówno uczniów oraz rodziców, jak ważne w rozwoju ich pociech są ruch, zdrowa dieta i odpowiednie nawodnienie organizmu. 

Z praktyki wynika, że prawie wszystkie osoby zgłaszające się do poradni dietetycznych maja źle nawodniony organizm. Zapominamy, że oklepany slogan „woda to podstawa życia” ma gruntowne znaczenie dla naszego organizmu. Z chemicznego punktu widzenia ciało ludzkie składa się głównie z wody – ok. 60% (u noworodka nawet do 75%), ponadto składników organicznych czyli zbudowanych na bazie węgla: lipidów (tłuszczowców), białek, węglowodanów i kwasów nukleinowych oraz składników nieorganicznych, zwanych też składnikami mineralnymi.  

Czy wiecie co powyższe oznacza? 60% to woda! To od niej zależy jakość Waszego życia. Brak wody to postępujące procesy chorobowe, depresja, fibromialgia, szybkie starzenie się organizmu. Bez spożywania odpowiedniej ilości wody nikt nie będzie w pełni zdrowy. Czym człowiek starszy, tym większy wpływ na jakość jego życia ma woda. Młodość radzi sobie z wieloma problemami, ponieważ organizm ludzi to potężny mechanizm, ale jego zasoby nie są niewyczerpane.  

Spożywana codziennie dobrej jakości czysta woda z dodatkiem minerałów powinna być dla Was normą (wystarczy spożywać wodę dodając do niej szczyptę soli kamiennej kłodawskiej lub himalajskiej, która zawiera ponad 80 pierwiastków w tym pierwiastki śladowe). Warto wiedzieć, że kawa, mocna herbata, słodzone napoje i inne wynalazki nie uzupełniają zasobów wody w organizmie, wręcz stanowią płyn ujemny, a to oznacza że po ich wypiciu należy dodatkowo  zrównoważyć je wypijając porównywalną ilośc wody. O słodzonych napojach radzę szybko zapomnieć, zawarty w nich cukier oraz inne dodatki dramatycznie przyczyniają się w do utraty zdrowia, otyłości, a nawet chorób psychicznych. 

Podsumowane: 

W zależności od temperatury otoczenia i aktywności fizycznej spożywajcie od 2-3 litrów dobrej jakości wody dziennie. Ilośc spożywanego płynu zwiększajcie stopniowo, aż osiągniecie właściwą dla siebie ilość.  Oczywiście o słodzonych napojach radzę szybko zapomnieć!

Polecane książki: 

  • Twoje ciało domaga się wody - Fereydoon Batmanghelidj 



Poniżej przedstawiam kolejne kroki przybliżające do zdrowia, które wraz z opisem już wkrótce otrzymacie przez newsletter !

Krok trzeci – jesteś tym co wchłaniasz

Krok czwarty – czytaj etykiety

Krok piąty – witaminy i minerały

Krok szósty – cukier, sól, tłuszcz

Krok siódmy – dobre oleje

Krok ósmy – babcine sposoby

Krok dziewiąty – aktywność fizyczna

Krok dziesiąty – utrwalanie nowych nawyków

COMMENTS

Polub i bądź na bieżąco

Podziękowanie


Jeżeli już zapisałeś się na newsletter bloga, to chciałabym Ci za to serdecznie podziękować i jak zwykle mam dla Ciebie coś dodatkowego w formacie PDF. Proszę odwiedź stronę dla subskrybentów, której adres otrzymałeś/aś po zapisaniu się na newsletter. Jeśli jeszcze się nie zapisałeś/aś, zapraszam :)
Pozdrawiam serdecznie Eluszka

Mam dla Ciebie ciekawą informację. Sprawdź :)

➡️ Poradnik - Jak kupować na iHerb


Nazwa

akcja edukacyjna,1,alergie,1,angiogeneza,1,antybiotyki,4,antyoksydanty,5,aronia,2,awokado,2,B complex,1,Barbara Janysek,1,bezsenność,1,białko,1,bioflawonoidy,1,biznes,1,blizny,1,blog,1,błonnik,1,borówki,1,brokuły,1,bułki,2,burak czerwony,1,Butejko,1,C 1000 Plus,2,chleb,3,chleb na zakwasie,2,chleb orkiszowy,3,chleb tradycyjny,2,cholesterol,4,chrzan,1,ciabatta,1,ciśnienie,2,CoQ10,1,cukinia,1,cukrzyca,1,cupsell,1,cyjanokobalamina,1,cytryna,1,czarny bez,2,czosnek,4,depresja,3,dieta ketogeniczna,1,DIY,1,dr Ewa Dąbrowska,1,dr Ozimek,4,działanie,1,dzieci,1,dzika róża,3,Dżem truskawkowy,2,Ewunia Małgorzata,1,fast food,1,film,3,filtry,1,garlic caps,1,glutation,1,gluten,2,Gosia B-D,2,goździk,1,grzybice,1,grzyby,1,HCL,1,herbata,1,himalaya,1,homocystaina,3,IBS,1,iHerb.com,3,imbir,1,infografika,1,inozytol,1,Iza Dobrowolska,2,jagody,1,jajko,3,jajko gotowane,1,Jamie Oliver,1,jarmuż,1,jedzenie,5,jelita,6,Jerzy Zięba,1,jod,1,joga,1,kapusta,1,kasza,1,kasza gryczana,1,kasza jaglana,2,kefir,1,kiszonki,2,kleszcz,1,kobalamina,1,kod rabatowy,1,koenzym Q10,2,kokos,1,koktail truskawkowy,1,konkurs,3,kosmetyki naturalne,1,kremy,1,Krystyna Dajka,1,krzem,1,kuracje,2,kurki,1,kurkuma,2,kurkumina,1,kwas foliowy,2,kwas L-askrobinowy,3,kwas masłowy,1,kwas solny,1,kwasy omega,2,lecytyna,1,likopen,1,liposomalna witamina C,2,lit,1,luteina,1,magnez,2,maliny,1,Malwina Taborowska,1,Marcin,1,marmolada,1,mąka orkiszowa,5,medycyna komórkowa,1,medycyna mitochondrialna,2,miażdżyca,5,mięta,1,mikotoksyny,1,minerały,2,miód,3,miód manuka,1,modlitwa,1,mydło,1,myślę pozytywnie,4,nadciśnienie,1,naleśniki,1,nastawienie,2,nauka,1,nawyk,1,nerwica,1,niestrawność,1,now foods,1,nowotwory,2,nubian,1,ocet,1,ocet jabłkowy,2,oczyszczenie,2,odchudzanie,2,oddychanie,1,odkwaszanie,1,odporność,7,odrobaczanie,1,odtruwanie,1,odżywianie,4,oleje,1,Omega 3,3,Omega 6,2,opinie,10,opracowania,1,orkisz,8,osteoporoza,1,ostropest plamisty,2,otyłość,1,owoce,4,PABA,1,papryka,1,paraprotex,1,pasożyty,5,pasta do zębów,1,paznokcie,1,piec chlebowy,1,piernik,1,Pierogi z borówkami,1,pleśń,1,podsumowanie,2,podświadomość,1,pokrzywa,1,polecam,4,polifenole,2,pomidory,2,porady,3,porzeczka,1,porzeczki,2,post,1,post Daniela,1,powietrze,1,Probiotyk,6,profilaktyka,5,prosto z ogrodu,18,przemiana,1,Przemysław Lipiecki,2,przepisy,26,przetwory,8,przeziębienie,1,przyprawy,2,psyche,4,psychodietetyka,1,Radosław Podruczny,2,Rafał,1,rajskie jabłka,1,rak,2,refluks,1,regulacja PH,1,rogaliki,1,rokitnik,1,rukola,2,rumianek,1,sałata,1,sałatki,2,samopoczucie,1,selen,1,serce,4,skóra,2,skrzyp polny,1,slider,5,sok z cytryny,1,solgar,1,sól,1,sól himalajska,1,sól kamienna,1,sól kłodawska,1,sól morska,1,spalanie od góry,1,spirulina,1,stress management,1,Superfoods,13,suplementacja,15,syrop,1,szafran,1,szczawa,1,śliwki,1,śniadanie,1,Święta,1,TED,2,terapie,2,tlen,1,tłuszcze,2,trawienie,1,trądzik,1,truskawki,4,Uffe Ravnskov,1,układ nerwowy,2,układ trawienny,4,uroda,1,uwaga,2,wakacje,1,Walter Hartenbach,1,wapń,1,warzywa,3,wątroba,2,węglowodany,1,wiedza,6,wino,1,winosok,1,witamina B,4,Witamina C,7,witamina D,4,witamina K2-MK7,4,witaminy,11,witaminy zakupy,1,włosy,1,woda,5,Wojciech Ozimek,3,wpis gościnny,20,wywiad,1,zakupy,2,zakwaszene żołądka,3,zatrucia pokarmowe,2,zdrowie,66,zespół jelita drażliwego,1,zgaga,2,zielona herbata,1,zioła,6,zmęczenie,1,zmiana,1,znaczenie suplementów,1,życzenia,1,żywność,3,
ltr
item
WikiRose blog: 10 kroków do zdrowia - nowy początek
10 kroków do zdrowia - nowy początek
10 kroków do zdrowia to opracowanie, z posumowaniem moich obserwacji, które pozwolą Wam szybko wejść na ścieżkę prowadzącą do zdrowia.
https://3.bp.blogspot.com/-smHm-RABlGs/WCIaHkw7h2I/AAAAAAAAIUE/6YUWtaaGJ3g23938tFT20-Y0w4vyqcz_wCLcB/s320/10%2Bkrok%25C3%25B3w%2Bdo%2Bzdrowia%2B-%2Bnowy%2Bpocz%25C4%2585tek.png
https://3.bp.blogspot.com/-smHm-RABlGs/WCIaHkw7h2I/AAAAAAAAIUE/6YUWtaaGJ3g23938tFT20-Y0w4vyqcz_wCLcB/s72-c/10%2Bkrok%25C3%25B3w%2Bdo%2Bzdrowia%2B-%2Bnowy%2Bpocz%25C4%2585tek.png
WikiRose blog
http://www.wikirose.pl/2016/11/10-krokow-do-zdrowia-nowy-poczatek.html
http://www.wikirose.pl/
http://www.wikirose.pl/
http://www.wikirose.pl/2016/11/10-krokow-do-zdrowia-nowy-poczatek.html
true
4766484215648685039
UTF-8
Loaded All Posts Nie znaleziono posta ZOBACZ WSZYSTKO Czytaj więcej Odpowiedz Cancel reply Skasuj By Home STRONY POSTY Zobacz Wszystko REKOMENDOWANE LABEL ARCHIWUM SZUKAJ WSZYSTKIE POSTY Nie znaleziono postów pasujących do zapytania Powrót Niedziela Poniedziałek Wtorek Środa Czwartek Piątek Sobota Nie Pon Wt Śr Czw Pt Sob Styczeń Luty Marzec Kwiecień Maj Czerwiec Lipiec Sierpień Wrzesień Październik Listopad Grudzień St Lut Marz Kw Maj Maj Czer Lip Sier Wrz Paź Gr Teraz 1 temu $$1$$ minutes ago 1 godzinę temu $$1$$ hours ago Wczoraj $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago więcej niż 5 tygodni temu Followers Follow TREŚĆ PREMIUM Udostępnij aby odbezpieczyć Skopiuj cały kod Zaznacz cały kod All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy